PDA

Se fuld version : tage på!

mallemusen
28 Dec 2008, 09:22
hey.
jeg er en kvinde på 23år, som faktisk har et omvendt problem, jeg er 180høj og vejer 56kg, jeg kunne rigtig godt tænke mig at tage på i vægt og ikke tabe mig, jeg har 2 børn og hver gang jeg har født er der gået 3 til 4 dage og så er jeg nede på den vægt jeg godt kunne tænke mig men så begynder jeg at tabe mig mere, jeg har fået tjekket mit stofskifte, men der er ikke noget i vejen. mit spørgsmål er så hvad gør jeg for at tage på i vægt?:confused: kunne også godt tænke mig at træne, kun for at få god motion og trænet mine muskler og ryg, så hvad gør jeg håber du/I kan hjælpe mig.

mvh. mallemusen:rolleyes:

Lene Hansson
11 Feb 2009, 21:56
:DHej med dig!
Det er et lige så stort problem at være undervægtig, som det at være overvægtig. De fleste undervægtige spiser usundt for at tage på, og der i ligger den første fejl. Mange har fået af vide, at de skal spise fløde, chokolade m.m. altså fede mejeriprodukter. Men det har kroppen ikke godt af. Det er vigtigt at spise grove kornprodukter, avocado (det sunde fedt), olivenolie på sin mad, nødder, kerner, tørrede frugter, pastaretter m.m. Morgenmad kan f.eks. være havregrød, kogt på havremælk, med banan og mandler. Kosttilskud af sunde olier, Omega 3, 6 og 9 er også vigtigt.

Træning af sin muskelmasse er også vigtigt. Jeg kan anbefale dig yoga og Pilates. Søg på dette på Google, så kan du finde et studio nær dig.

Held og lykke til...

Mange hilsener

Lene