PDA

Se fuld version : inget tab, men træner, hvorfor?

kyllan
03 Dec 2008, 22:36
Hej

Jeg er en kvinde på 29 år, som gerne vil tabe mig, men det er svært.
Jeg træner regelmæssig 4-5 gange om ugen, spinnig, svømning og maskiner, men synes ikke jeg taber mig, ikke de steder jeg gerne vil, maven. Taber mig på bryster tæer og fingre, lidt i hovedet.
Jeg bruger meget syre/base princippet, og jeg spiser ikke kød mere end ca 2 ggr per uge. Istedet for kød plejer jeg og bruge fisk, vegetar mad eller hvis jeg kun har grøntsager så laver jeg noget pasta til. Det er dinkel eller fuldkorn. mejeriprodukter bruges også meget sjældent, da jeg er laktose intolerant.
Måske kan en af grunderne være at jeg spiser rimelig sent. Spiser gerne efter at jeg har trænet, ca kl. 19. Kan desværre ikke nå det tidligere, hvis det er at jeg skal træne på hold.
Kan i hjælpe med hvorfor jeg ikke taber mig, eller hvad nogen af årsagerne kan være?

Med venlig hilsen
Kyllan

Mette Borup Frandsen
16 Dec 2008, 10:55
Hej Kyllan

Ud fra de oplysninger du giver kan det være svært at sige hvad der er årsagen, men hvis vægten står stille, så er der stadig ikke overensstemmelse mellem dit indtag af energi og den energi du bruger. Så måske du stadig spiser for meget, selvom det er det rigtige du spiser? Det kan nemlig sagtens lade sig gøre at spise efter syre-base balancen og holde vægten, ligesom det også sagtens kan lade sig gøre at leve efter det og tage på.

Ellers kan jeg sige at det fedt der sidder omkring maven som regel er stivelse. Så det kan være en mulighed at skære det helt væk i en periode på nogle uger fx. Det gælder også kartofler, pasta osv.

Det er umiddelbart mine gæt, for jeg synes din træning lyder hel fin.

Venlige hilsner
Mette