PDA

Se fuld version : irritabel tyktarm...hjææææææææælllllp

sheima
26 Nov 2008, 11:56
hej...
jeg er 25 år, og har lige fået af vide af lægen at jeg lider af irritabel tyktarm, skal dog til lidt flere undersøgelser, før hun ved det med sikkerhed, men hun sagde det var højst sandsynligt det..
HVad anbefaler i at jeg kan gøre? ville en tarmskylning hjælpe lidt? har læst at tarmskylninger kan forværre tilstanden? håber i har nogle gode råd, da det slår mig fuldstændig ud, og det er så smertefuldt...
tak...mvh mona

Mette Borup Frandsen
11 Dec 2008, 14:26
Hej Mona

Jeg kan fortælle at mange af dem vi har herinde til kostvejledning, der lider af tarmproblemer oplever en betydelig forbedring efter kort tid endda. Så jeg ville i første omgang koncentrere mig om kosten. Spis efter syre-base balancen og kostkombination og undgå for mange stivelser, da de kan irritere tarmen. pas også på med stærke krydderier og alkohol.

Jeg ville ikke tage en tarmskylning, for tarmen skal have ro til at hele, og det kan du give den ved en god, sund og ikke mindst stabil kost. Tag også en kur med mælkesyrebakterier, der kan hjælpe til med at stabilisere tarmfloraen. Jeg kan anbefale et mærke der hedder Symbiolact, det er en 30-dages kur.

Jeg håber du får det bedre.

Venlige hilsner
Mette