PDA

Se fuld version : problemer med frugt til morgenmad

1966
07 Apr 2006, 13:09
Hejsa.
Jeg har tidligere forsøgt mig med Lenes ernæringsråd, men det smuldrede for mig bla. fordi jeg ikke kunne holde ud, at spise frugt til morgen og formiddag, fik efter en uge kvalme bare ved tanken. Jeg kan stadig ikke få pærer ned selv flere mdr. efter. Jeg har forsøgt flere gange og har desuden hver gang også fået problemer med tandkødet (på kanten til tandkødsbetændelse) i forbindelse med indtagelse af flere stykker frugt dagligt. Er det ikke muligt at følge kuren/livsstilen og spise noget andet til morgenmad end frugt?
(Jeg kan normalt uproblematisk spise frugt og grønt fra middagstid.)
Findes der noget alternativ til morgenmadsfrugten?
Med venlig hilsen Gitte Andersen.

Rikke Jeppesen
09 Apr 2006, 14:38
Hej Gitte

Det lyder som en periode, du skal igennem, men hvis du virkelig ikke kan spise frugt til morgenmad, så er der selvfølgelig andre alternativer. Du kan så bare ikke forvente at få renset ud på samme måde, som når du nøjes med frugt de første 4 timer.
Du kan erstatte frugten med grøntsager, hvis du kan det..?

Hvis du heller ikke kan det, så må du vælge et fiberholdigt morgenmåltid med langsomme og grove kulhydrater f.eks. Super Spelt Mysli med rismælk eller andet, der overholder kombinationsprincipperne. Det kan være groft brød eller rugbrød med banan (hvis du kan) eller hummus eller anden vegetarpostej (der findes mange forskellige i helseskostbutikker).

Venlig hilsen,
Rikke Jeppesen