PDA

Se fuld version : disbetiker

Anni
06 Apr 2006, 22:13
Hej
Jeg vil gerne hjælpe min mand og mig selv med at komme i form.Så jeg har lånt FORNY DIT LIV PÅ 8 UGER.Den er meget god og jeg glæder mig til at komme i gang(pt. er jeg på DDV kur)
Nu er mit spørsmål så Hvordan kan det være at diabetiker skal spise noget groft 2 timer efter de er stået op?
Jeg bestemmer selv hvormeget insulin jeg skal have .
En andet spørgsmål er hvad med vores 4 børn på 8 ,6 og tvillinger på22 mdr?
Er det ikke ok at det får det samme.
Håber på svar så vi kan komme i gang og få det lidt bedre.

Anni

Rikke Jeppesen
09 Apr 2006, 14:00
Hej Anni

Diabetikere må ikke få for meget frugt, og samtidigt er det vigtigt, at blodsukkeret hverken bliver for højt eller for lavt.
Så derfor skal du kun spise to stykker frugt, når du står op, og så derefter spise det "grove" måltid.

Børnene bliver også kun sundere af at følge Lenes principper, men da de jo er børn, så skal de heller ikke nøjes med at spise frugt om morgenen, men også have et sundt og fiberholdigt morgenmåltid f.eks. havregrød (meget gerne økologiske gryn!) eller en god müsli uden tilsat sukker f.eks. Super Spelt Mysli med rismælk (fåes i helsekostbutikker).
Og så skal du jo i øvrigt sørge for, at de små får de næringsstoffer, som sædvanligt bliver anbefalet den aldersgruppe.

God fornøjelse med kostomlægningen. Håber I alle får det bedre.

Venligst,
Rikke Jeppesen

Rikke Jeppesen
21 Apr 2006, 09:34
Hej igen Anni

En meget opmærksom læser gjorde mig opmærksom på, at der faktisk i den mysli, jeg nævner, er tilsat rørsukker. Så læs mit svar under denne kategori - han/hun kalder sig 2482..

Venligst,
Rikke Jeppesen