PDA

Se fuld version : 28 kg. vægttab som vegetar

Hellemark
02 Sep 2008, 12:20
Hej Lene.

Jeg ser tit dine udsendelser (som så mange andre) "du er hvad du spiser" i fjernsynet. Og jeg har også et par af dine bøger. Forleden da jeg så et af programmerne i TV hørte jeg dig sige at du var vegetar. Dette blev jeg meget positiv overrasket over. For det vidste jeg ikke. Hvad fik dig til at beslutte det (udover det åbenlyse sundhedsmæssige)

Jeg spørger fordi at jeg selv er blevet vegetar for snart halvanden år siden (til stor irritation for mine omgivelser). Og jeg må sige at det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget. Jeg er nu 43 år og har tabt 28 kg. (føler mig faktisk næsten som en på 20 år igen *SS*) Min hud har aldrig haft det bedre. Jeg har mere energi end nogensinde. Jeg løbetræner ca. 3-4 gange om ugen og jeg svømmer ca. 3 gange om ugen. Folk spørger mig tit hvordan i alverden jeg kan spise så meget som jeg gør og ikke tage på mere. Men jeg spiser jo bare nogle andre ting end de gør. (masser af (bælg)frugt, grønsager, nødder, tørret frugt, groft brød m.m.) Og så spiser jeg 5-6 gange om dagen. Jeg er også gået helt væk fra mælkeprodukter nu. Jeg har dog aldrig været til æg og yougurt m.m. Jeg har altid tidligere brugt en del mælk (mini) i min kaffe men jeg følte jeg blev meget oppustet af det? Kan det være rigtigt?.

Var emnet vegetarisme ikke et emne du kunne berøre lidt mere i dine udsendelser. *SS*.

Mange venlige tanker

Helle.

Lene Hansson
19 Sep 2008, 18:39
Hej Helle!
Tak for din mail.

Flot vægttab, tillykke med det ...

Jeg blev vegetar af flere forskellige årsager dengang. Men i dag spiser jeg fisk og skaldyr. Hovedårsagen til mit valg af madretning, var at jeg havde allergi og astma. Det gik væk, da jeg stoppede med kød og mejeriprodukter. Så det indtager jeg stadig ikke. Ellers meget af de samme årsager som du.

I dag er jeg 45 år, og syntes at jeg (både krop og hoved) fungerer meget bedre, med en mere vegetarisk type kost, end den stil jeg havde før (for mere end 20 år siden), da jeg spiste kød, pølser, yoghurt m.m.

Jeg har set gennem årene, at der er mange der får meget mere energi, normal vægt og pænere hud, når de lægger noget af al det kød "på hylden"...

Mange hilsener
Lene