Se fuld version : candida svamp, opskrifter
Hey derinde...
Jeg har lige fået konstateret candida svamp i kroppen, pga en masse eksem jeg har haft. Jeg er i den forbindelse blevet rådet til at holde mig fra gær og sukker. Dette bevirker, at jeg nu er på udkig efter en opskrift på nogle grove og sunde boller/brød uden gær.
Håber i kan hjælpe mig
med venlig hilsen Karen
Signe Kvist
08 Apr 2010, 15:20
Kære Karen
Jeg syntes du burde overveje at tage en fire ugers kur hvor du skærer de fødevarer fra som candida svampes trives af bla. stivelse.
Herfor gælder det om at du i 4 uger lever helt stivelsesfrit. Det betyder at du i disse uger bør undgå kartofler, ris, pasta, tilberedte rodfrugter og majs og alle sukkerholdige fødevarer.
Du kan finde en pdf på Lenes hjemmeside under e-opskrifter med stivelsesfrie opskrifter som du kan bruge hvis du får brug for inspiration.
Samtidig er det en fodel hvis du sørger for at få ca. 2 spsk. god olie som fx hørfrø og fiskeolie dagligt, mange frugter og især citrusfruger, minimum 2 liter vand og begræns dit indtg af kaffer og sorte teer til max 2 kopper dagligt.
Følger du planen vil du efter 4 uger have "udsultet" svampen og vil igen begynde at kunne indtage stivelse osv dog bør du være forsigtig med sukker og hurtige kulhydrater.
Venligst
Signe
630100717
15 Mar 2011, 20:00
Hej Karen
det har jeg osse prøvet jeg fik noget der hed Canditrol, i 3 mdr.. og vupti væk svamp !!
Du kan skrive hvis du er mere interesseret
med venlig hilsen Joy
Lene Hansson
17 Mar 2011, 12:17
Tak for at du deler din viden!
Mange hilsener
Lene
Hej Joy
Jeg er meget interesseret i at vide mere hvis du gider kontakte mig evt. på mail tsh@youmail.dk
MVH Tina
630100944
20 Mar 2011, 22:10
Hej - Brødbagning uden gær
Jørn Ussings bøger indeholder mange opskrifter på surdejsbrød og boller, og brød og boller hævet med frement - begge dele har jeg prøvet og de virker fint og ferment, det er ikke så besværligt som du måsker tror når du læser bogen, det kører bare du har plads til et par glas med dej i køleskabet.
Måske er både surdej og ferment grundlagt på gær det ved jeg ikke, jo surdej har jeg lavet ved at blande mel og vand og røre i det hver dag, efter en uge på køkkenbordet boblede det, det var om sommeren det var nemmest.
Kh Birgit
Ciliani
05 Mar 2012, 15:08
Kære Karen
Jeg syntes du burde overveje at tage en fire ugers kur hvor du skærer de fødevarer fra som candida svampes trives af bla. stivelse.
Herfor gælder det om at du i 4 uger lever helt stivelsesfrit. Det betyder at du i disse uger bør undgå kartofler, ris, pasta, tilberedte rodfrugter og majs og alle sukkerholdige fødevarer.
Du kan finde en pdf på Lenes hjemmeside under e-opskrifter med stivelsesfrie opskrifter som du kan bruge hvis du får brug for inspiration.
Samtidig er det en fodel hvis du sørger for at få ca. 2 spsk. god olie som fx hørfrø og fiskeolie dagligt, mange frugter og især citrusfruger, minimum 2 liter vand og begræns dit indtg af kaffer og sorte teer til max 2 kopper dagligt.
Følger du planen vil du efter 4 uger have "udsultet" svampen og vil igen begynde at kunne indtage stivelse osv dog bør du være forsigtig med sukker og hurtige kulhydrater.
Venligst
Signe
Hej Signe
Ifølge alle de råd og oplysninger jeg har fået, samt læst flere steder vedr. Candida, så er al frugt (også tørret) udelukket pga sukkeret.
Mvh Karina