PDA

Se fuld version : Mor & datter kæmper

Tullerne
25 Aug 2008, 15:23
Hej

Min datter (19) og jeg selv (41) kæmper med vægten, begge vejer vi for meget og begge er vi opsatte på at der skal gøres noget ved det.
Mit eget vægttab er jeg tålmodig med, men jeg vil så gerne hjælpe min datter så at hun kan blive den glade og positive pige hun engang var :)

Siden juni har vi trænet 3-4 gange om ugen i et fitness center. På grund af ferien holdte vi 3 ugers pause i juli måned, men har allerede trænet 12 gange her i august, så vi arbejder hårdt på sagen.
Min datter har skiftet bilen og bussen ud med en cykel og drikker ikke længere sodavand.

Vi spiser sundt, groft, grøntsager, salat, vand osv. men jeg syntes resultatet er lang tid om at vise sig.

Jeg mindes at huske at når man er 19 er det en del lettere at tabe sig end når man er min alder - men stadig kan vi ikke se et synligt resultat, hverken på figur (tøjet passer endnu) eller vægt.

Vi ved at vi ikke skal fokuserer for meget på vægten da vi danner muskler, men hvordan kan jeg blive ved med at holde hendes motivation når hun ikke kan se resultatet?

Til januar bliver hun student og vi lagde ud med en plan, der hed fra størrelse 44 til 38 - men jeg er nervøs for om vi når det på den her måde...

Er der andre der har erfaring vi kan nyde godt af?

Det skal siges at vi begge er gået fra ingen motion til meget motion, så det i sig selv burde vel give lidt?

Hjælp mig til at hjælpe min datter!

Maja Skov Hansen
05 Nov 2008, 11:22
Hej,

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg synes det er rigtig flot, at I er kommet i gang med at træne flere gange om ugen:) Det skal nok give resultater - også selvom, I synes det går lidt for langsomt!

Det er altid en fordel at kombinere motion med en kostomlægning - eller omvendt, hvis man gerne vil opnå et sundt og vedvarende vægttab. Jeg vil derfor anbefale jer, at kigge jeres kostvaner efter i sømmene og se hvordan kosten er i forhold syre/base-balancen. For at oprette en god syre/base-balance skal I spise 1/3 syredannende og 2/3 basedannende fødevarer.

Grunden til at I ikke har tabt jer vha. motionen, kan skyldes, at I har meget væske i kroppen. Man ophober væske i kroppen, hvis man får for meget syredannende mad, og væske vejer lige så vel som fedt gør. Væsken kan være meget vanskelig at komme af med, hvis man ikke begynder at overholde syre/base-balancen. I kan læse mere om syre/base-balancen her: http://www.lenehansson.dk/Default.aspx?ID=988.

Fortsat rigtig god fornøjelse!

Med venlig hilsen
Maja Skov Hansen