PDA

Se fuld version : Størrelse.

Bornholmeren5
14 Aug 2008, 10:54
Hej..

Jeg har gennem det sidst år tabt mig 13 kg, men mangler stadig 5 kg. Jeg har med stor interesse læst en del om Lene Hanson.
Nu er mit spørgsmål. Hvor meget skal man, må man, spise til måltiderne. Jeg er alene, og laver kun mad til en person. Hvor meget må man spise af tørrede frugter?. Og er der ingen begrænsninger på af frugt?.
Mit store problem er at jeg ofte går kold om eftermiddagen.
Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogen mængdeangivelse i de Lene Hanson bøger jeg har.

Med venlig hilsen

Mette

Maja Skov Hansen
15 Aug 2008, 13:05
Hej Mette,

Vi bruger ikke så meget mængdebegrænsinger, da det er meningen, at du skal spise, så du føler dig mæt. I mange af opskrifterne er der angivet, hvor meget du skal bruge af de forskellige ingredienser, og der skal du selvfølgelig bare følge opskrifterne. Alle opskrifterne er beregnet til to personer, medmindre andet er angivet i opskriften.

Når nu du gerne vil tabe dig, så begræns indtaget af tørret frugt, nødder og kerner tilsammen til 100 gram om dagen. Mht. frisk frugt er der ingen begrænsninger.

At du bliver træt og går kold om eftermiddagen, kan meget vel være et tegn på, at dit blodsukker bliver for lavt. Du skal derfor sørge for at få et mellemmåltid i løbet af eftermiddagen, da det er med til at holde dit blodsukker stabilt. Det kunne fx være en håndfuld nødder og/eller tørrede frugter, knækbrød, en smoothie, en figenstang, frugt, yoghurt evt. med frisk frugt, en halv avocado, en lille portion müsli med rismælk m.m.

Rigtig god fornøjelse med de sidste 5 kg!

Med venlig hilsen
Maja Skov Hansen