PDA

Se fuld version : Kaffe

haf
04 Apr 2006, 19:59
Min mave går rigtig meget i stå uden kaffe, da jeg lider af meget kronisk irriteret tyktarm. Kommer slet ikke på toilettet efter jeg har skiftet til denne kostmåde.

Må jeg bytte om på det og drikke kaffe med mælk i når jeg står op kl. 6 og så evt. starte med at spise frugten, når jeg kommer på arbejde mellem 7.30 og 11.30?

Vil det ødelægge vægttab? taber mig nemlig ikke. Er 174 høj og vejer 80 kg., så der skulle være rigeligt at tage af.

Håber på hurtig svar, da det virkelig er et stort problem med min mave eller skal jeg vende tilbage og spise grovbolle og kaffe til morgenmad?

Rikke Jeppesen
09 Apr 2006, 14:46
Hej haf

Du må have en stor ubalance i dit tarmsystem, og derfor er det ekstremt vigtigt, at du overholder kombinationsprincipperne, så du ikke spiser protein og stivelse i et og samme måltid. Det gør du nok heller ikke, men vil bare lige påpege betydningen af dette, når du har så store problemer med dit tarmsystem.

Derudover er det meget vigtigt, at du får drukket nok vand. Hvis du ikke drikker nok vand, minimum 2 liter frisk vand om dagen, så vil din krop suge væske fra din mad/afføring, når den går igennem tarmsystemet, og så er det klart, at du får hård mave. Sådan et smart genbrugssystem har kroppen altså.

Når dit tarmsystem er i uorden, så har du også svært ved at optage de næringsstoffer, som kroppen har brug for, og derfor kan du nemt være i underskud af vitaminer og mineraler, og så vil du have svært ved at tabe dig. For kroppen skal bruge vitaminer og mineraler i det stofskifteprocesser.

Hvis du allerede gør ovenstående mht. vand og kombination, så synes jeg, du skal prøve det, du foreslår med kaffe, når du vågner. Og så spise frugt resten af formiddagen. Du skal ikke gå tilbage til grovbolle, hvis du kan undgå det.
Det vil nok ikke påvirke dit vægttab meget, men det vil dog nedsætte udrensningsprocessen, men det handler jo om at finde en løsning, som du kan leve med. Hvor længe har du levet efter Lenes principper?

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen