PDA

Se fuld version : Hjælp til opskrifter

*cc*
13 Aug 2008, 21:38
Hej! Jeg har købt "Vejen til naturlig sundhed" og er rigtig glad for den. Jeg er gået ud fra afsnitenen "Fordøjelsesproblemer" og "overvægt" men jeg kan desværre ikke lide mange af de ting der skal i maden..
Jeg er en ung pige der slet ikke interessere mig for madlavning og er også meget fantasiløs på det punkt. Kan man få nemme og enkle opskrifter uden alt for mange mystiske ting i, efter syre/base princippet? Det mangler jeg meget, da jeg ellers ikke ved hvad jeg skal gøre, jeg vil gerne betale for det. Ved bare ikke hvor jeg kan skaffe det.
Jeg har også nogle spørgsmål omkring mellemmåltider.
Hvor meget må man spise, hvor mange mellemmåltider må man spise og HVAD må man spise.
Jeg synes det er lidt af en jungle og kan ikke rigtig finde ud af det. Er der evt. en af Lene Hanssons bøger, der skære hendes principper ud i pap?
Håber meget i kan hjælpe.
På forhånd tak.
mvh. *cc*

Mette Borup Frandsen
14 Aug 2008, 11:01
Hej *cc*

Hvis du gerne vil følge en opskrift, men ikke kan lide nogle af tingene, så kan du sagtens bytte det ud med noget andet. Det vigtigste er at du bytter basedannende ud med basedannende, således at syre-base balancen bliver overholdt. Så hvis du fx ikke kan lide champignon, så skal de byttes ud med en anden grøntsag - fx. squash, fordi det også er basedannende. Så du skal starte med at have helt styr på hvad der er syredannende og hvad der er basedannende. Det står på side 21 i den bog du har

Jeg kan anbefale dig nogen "Slank og sund på 8 uger". Den beskriver meget grundigt syre-base balancen og kombinationsprincippet. Mange roser også bogen fordi det er nemme og simple opskrifter der ikke kræver mange specielle ting og sager. Jeg synes det er en rigtig god bog, og umiddelbart også en bog du vil have meget gavn af.

På side 22 i den bog du har står lidt forslag til mellemmåltider. Når du spiser et mellemmåltid skal du sørge for at principperne stadig bliver overholdt, således at du spiser 1/3 syredannende og 2/3 basedannede (eller rent basedannende) og at kombinationen bliver overholdt. Hvis det overholdes er der i princippet frit valg for mellemmåltider og der er heller ikke nogle begrænsningerne for hvor meget eller lidt du må spise. Du skal lytte til din krop og spise når du er sulten.

Men "Slank go sund på 8 uger" skærer det hele lidt mere ud i pap, som du selv skriver.

Held og lykke med det hele :)

Mange hilsner
Mette Borup Frandsen