PDA

Se fuld version : sund kost men stadig ingen energi

DJ1508
11 Aug 2008, 19:55
Hejsa alle,

Hjemme hos os er min mor og jeg blevet sunheds freaks! Og er blevet utrolig glade for det. Jeg er 16 år, 1.74 høj og vejer 54kg. Jeg dyrker en masse motion, spiser sundt og det også fint nok. Men jeg oplever at når jeg skal tegne hele dagen, bliver jeg hurtigt træt, og kan næsten ikke holde sammen, jeg har også blevet konstateret med lavt blodsukker, og får tit blackouts. Jeg har prøvet vitamin piller men de gør ingen nytte. Hvad kan jeg gøre for at holde mig igang en hele dag når jeg skal sidde stille og konsentrere mig???

Håber i kan hjælpe mig:)

Mette Borup Frandsen
14 Aug 2008, 11:58
Hej DJ1508

Når man har lavt blodsukker er det vigtigt at man spiser sundt og undgår alle raffinerede fødevarer, der får ens blodsukker til at stige kraftigt for derefter at falde (for) voldsomt. Så du skal undgå sukker, lyst brød, pizza, pitabrød, pasta, hvide ris osv.
Samtidig skal du sørge for at spise ofte, så du kan holde dit blodsukker stabilt, og du skal spise groft og naturligt. Så masser af grøntsager, gerne rå, rugbrød, frugt og nødder og tørreet frugt til den søde tand.
Alt det sammen med motion, som du allerede dyrker, burde ikke give dig træthed.
Hvis du lige er startet på din nye livsstil, så kan det også have betydning. Der vil være en periode i starten hvor kroppen renser ud, og det kan give sådan noget som hovedpine, træthed, fordøjelsesproblemer mm. Det er helt naturligt og udtryk for at kroppen arbejder. Denne periode burde dog ikke varer længere end 1-2 uger for dig, når du er så ung. Men det kan sagtens varer længere.

Så husk på at du gør det rigtige, og energien skal nok komme, hvis du spiser sundt og naturligt.

Mange hilsner
Mette Borup Frandsen