PDA

Se fuld version : øv bøv

milleklit
22 Jul 2008, 17:30
Ja øv bøv siger jeg....min motivation har været helt i top og jeg tabte mig fint de første 3 uger, 4,4 kg... så det blev det sommerferie med manden og ungerne og nu er motivationen væk. Vi har overhovedet ikke levet efter principperne. Vi blev enige om at starte for alvor op igen når ferien er slut, er på den sidste uge.

Men, men hvordan får jeg motivationen tilbage? Jeg ved ikke helt hvad jeg gjorde sidst. Men kan mærke det er svært for mig nu.... hjææælp en pige der meget gerne il af med de mange overflødige kilo.

Knuz Mille

Therese Søegaard
11 Aug 2008, 12:08
Hej Mille.
Du skal finde ud af, hvad der motiverede dig sidst?
Det er meget forskelligt hvad vi motiveres af, hvorfor du ikke kan bruge andres svar, kun dit eget.
Nogle mennesker motiveres f.eks. af ros, af konkurrencen/udfordringen, af frygt, at drømme... og meget andet. Hvad udgjorde din motivation?

Når du har fundet ud af det, ved du hvordan du kan holde fast i motivationen. Måske har du brug for noget fra andre, som du da må bede om som: ros, anerkendelse, opbakning. Eller også er det noget du selv kan forsyne dig med, som: konkurrence, anerkendelse, ros som du blot skal have mere fokus på?
Motiveres du af frygt, som: frygten for sygdom, frygt for udseende, er det vigtigt at du konfronterer dig selv med dette hver dag. Også selvom det er ubehageligt. For, motivation er som regel mest virksom når vi reagerer følelsesmæssigt.

HUSK belønning når du opnår gode resultater, f.eks. en massage eller noget nyt tøj :)