PDA

Se fuld version : At tage sig det rigtige sted!

Aia Jensen
22 Jun 2008, 18:43
Hej :)

Jeg er ny her inde, og synes siden er spændene og har rigtig mange gode råd om den rigtige kost osv.
Men jeg går med et problem som plager mig meget, jeg kan godt tabe mig og alt det der, men i stedet for at det fordeler sig, har jeg fået sådan en pølse, (eller det ligner det ihvertfald) på den nederste del af min mave, og mit spørgsmål er så, hvordan kommer jeg af med den? for det ser så fjollet ud :)

Hilsen Aia:confused:

Trine Varming
30 Jun 2008, 22:41
Hej Aia.

Mit foreslag til at komme af med dellen/pølsen, som du kalder den, er motion, da det kan være med til at øge din forbrænding.
Jeg ved ikke, om du laver styrkeøvelser for mave og ryg, men det er en rigtig god ide for at få stærke mave og rygmuskler. Det er med til at, huden bliver mere spændstig. Ellers er konditionstræning som powerwalk og løb med til at øge din energiomsætning, også omkring maven.

For at øge din styrke for mave og ryg skal du tænke på, at du får øvelser for de lige, skrå og dybe mavemuskler samt øvelser for de dybe og overfladiske rygmuskler. Pilates og træning på stor bold er rigtig effektiv, hvis man følger et program. Det er også med til at forebygge skader i din ryg. Der findes masser af bøger, dvder og andet materiale omkring pilates og træning på stor bold. Måske er der et hold i nærheden af hvor du bor, så du kan få grundig instruktion i det, da det kræver lidt øvelse, inden man føler sig fortrolig med det.

jeg håber det var svar nok, ellers må du skrive tilbage. held og lykke med træningen.

Fysioterapeut Trine