Marie-Louise
19 Jun 2008, 21:53
Jeg har netop prøvet at bikse mig frem til denne suppe i aften, og synes faktisk selv, den var ret god. (Og kæresten mæskede den i sig..)
Så prøv løs hvis I lyster.
Lidt olivenolie
1 stort hakket løg
2 peberprugter i tern (jeg brugte røde, men tror også gule vil være rigtig fint)
2 fed hakket hvidløg
ca. 400-500 g mosede tomater fra Urtekram (øko i glasflaske)
1/2 grøntsagsboullion (1 spsk Herbamare boullion + vand)
Salt, peber, 1 knsp sukker og lidt hvidvinseddike/balsamico
Balisikumblade
Parmasan
Skær løg + peberfrugter i tern 1-2 cm - ujævne stykker går fint! Sauter løg + peberfrugter i olien i ca 10 min til de tager lidt farve, men stadig har bid. Tilsæt hvidløg og sauter videre et par minutter. Tilsæt tomater + bouillion og lad simre i ca 10 min. Blend det hele i foodprocessoren og hæld det tilbage i gryden og smag til med salt, peber, sukker og hvid balsamico. Så er den klar.
Jeg toppede min med parmesan og friskhakket basilikum og det var mums. Alternativt kan der spises et stykke groft nybagt brød (fra fryseren..) til. Eller begge dele, hvis det r en almindelig syre/base dag.
Håber den også smager jer.:)
Så prøv løs hvis I lyster.
Lidt olivenolie
1 stort hakket løg
2 peberprugter i tern (jeg brugte røde, men tror også gule vil være rigtig fint)
2 fed hakket hvidløg
ca. 400-500 g mosede tomater fra Urtekram (øko i glasflaske)
1/2 grøntsagsboullion (1 spsk Herbamare boullion + vand)
Salt, peber, 1 knsp sukker og lidt hvidvinseddike/balsamico
Balisikumblade
Parmasan
Skær løg + peberfrugter i tern 1-2 cm - ujævne stykker går fint! Sauter løg + peberfrugter i olien i ca 10 min til de tager lidt farve, men stadig har bid. Tilsæt hvidløg og sauter videre et par minutter. Tilsæt tomater + bouillion og lad simre i ca 10 min. Blend det hele i foodprocessoren og hæld det tilbage i gryden og smag til med salt, peber, sukker og hvid balsamico. Så er den klar.
Jeg toppede min med parmesan og friskhakket basilikum og det var mums. Alternativt kan der spises et stykke groft nybagt brød (fra fryseren..) til. Eller begge dele, hvis det r en almindelig syre/base dag.
Håber den også smager jer.:)