PDA

Se fuld version : Gravid og kost

KateHelene
17 Jun 2008, 18:39
Hej

Ja som overskriften siger, er jeg gravid.
Min kæreste står for madlavningen, men da jeg kommer fra et hjem med meget sund mad, så er det altså gået lidt ud over min vægt da min kærestes mad ikke er særlig fedtfattig - desværre.
Nu er jeg jo så gravid, og både mig og den lille har jo brug for sund kost.
Er der nogen ting der er særligt gode at spise som gravid?
Jeg er desværre også i farezonen for sukkersyge, og derfor vil jeg utrolig gerne ændre vores madvaner og helst skære HELT ned på alt usundt. Men de ideer er ikke i god jord hos kæresten.
Vi har også erfaret, når vi prøver at handle sundt, at det er helt utrolig dyrt og vi har ikke alverden med penge at gøre med.

Kunne det være muligt at en af Jer kunne komme ud og gi´ et kick start? Og hvad vil det koste?
Vil utrolig gerne igang, men har brug for en hjælpende hånd, og også til at åbne kærestens øjne for at sundt også er super godt! Men også for at den lille får det den skal have, og måske kunne undgå sukkersyge både i graviditeten og efterfølgende.

Mvh. Kate

Therese Søegaard
19 Jun 2008, 13:54
Hej Kate.
Nu skriver du ikke noget om hvor langt du er i din graviditet, men såfrem du har tid og lyst, starter vi til september et hold op i Wellness Centret kaldet: 'Sund Graviditet' som vil være oplagt for dig at deltage på! Kurset byder blandt andet på undervisning i kost, motion samt fødselsforberedelse. Særligt relevant for overvægtige gravide, samt gravide med risiko for at udvikle sukkersyge.

Ønsker du at vide mere, skriv da en mail til ths@lenehansson.dk.
Såfrem dette ikke er interessant, er der mulighed for at konsultere én af kostvejlederne på én-til-én basis. Se mere på http://www.lenehansson.dk/Default.aspx?ID=65 om dette.