Min veninde og jeg har nu gennem længere tid gået lange ture og cyklet, mens vi har hyggesnakket, fordi vi begge trænger til at tabe et par kilo. Men det er som om der ikke rigtigt sker noget med vores vægt. Kan I give os et godt råd som kan hjælpe til at få gang i vægttabet. Vi spiser begge fedtfrit og masser af frugt og grønt og drikker en del vand. På forhånd mange tak.
Hilsen Gitte, Holbæk
Lone Engsig
19 Feb 2006, 01:36
Kære Gitte,
Det lyder som om du og din veninde virkelig forsøger at gøre noget ved vægttabet, men for mig lyder det samtidig som om I er nået til et plateau, hvor krop og vægt står stille. Jeg foreslår, at I ændrer lidt på jeres motionsform, så der kommer rigtig gang i fedtforbrændingen, for jeg tror, at det er der den er gal.
Hvis man vil forbedre sin fedtforbrænding, skal gåture og cykelture skiftes ud med træning, hvor pulsen kommer op og man bliver forpustet, det er også med til at forbedre jeres kondition.
Jeg foreslår, at I når I går jeres lange ture eller cykler, lægger små spurter ind, hvor I bliver godt forpustede, dog ikke så I bliver dårlige eller må holde allerede efter få minutter. Her vil I så opdage, at I får meget mere ud af jeres træning og endda på kortere tid.
I kan også vælge at lave intervaltræning, hvor I suser af sted i fem minutter og så holder pause mellem hver spurt, og går eller cykler langsomt.
Rigtig god fornøjelse.
Hilsen Lone Engsig
Personlig træner og pilatesinstruktør
for Lene Hansson