PDA

Se fuld version : Dårlig mave pga sund kost

Stacia
16 May 2008, 18:32
Hej,

Min mand og jeg er begyndt at lægge vores kost om for et par måneder siden og undgår nu tilsætningsstoffer, sukker, hvidt brød, mel, Frugt smoothie om morgen osv.
Det er gået fint men for et par uger siden begyndte min mands mave at reagere. Efter en morgen smoothie fik han dårlig mave og havde det over et par dage hvor han tabte nogle kilo. Så det har han ikke drukket siden. Igår skete det så igen efter han havde spist mørk chokolade.

Han begynder nu at tro at han måske ikke kan tåle at spise sundt fordi han ikke har gjot det tidligere.

Det skal siges at min mand er 178cm høj og har ligget på 70kg som er fint men er nu gået ned på 67-68 hvilket er for lidt.

Kan han være allergisk overfor sund mand eller?

Og hvad kan han spise ift. også få fedt ind, så han ikke taber sig?

Caroline Fibæk
20 Jun 2008, 13:06
Kære Stacia,
Bare rolig, det er helt normalt at få lidt løs mave når man ændrer livsstil :-)
Når du skriver at hans mave "reagerer" - har han så smerter, kvalme, opkast eller noget helt andet?
Det er normalt at vægten svinger i starten - når man lever af "naturlig mad", som fx Lenes principper, vil man helt automatisk vende tilbage til kroppens idealvægt.

Men hvis du er bekymrede for allergier eller jeres ernæringsstatus, vil jeg anbefale jer at komme ind til et VEGA-Helbredstjek. Du kan læse mere om det her: http://lenehansson.dk/Default.aspx?ID=433

Rigtig meget held og lykke med jeres sunde liv :-)

Mvh

Caroline Fibæk
Naturopath i Biologisk Medicin