PDA

Se fuld version : Soleksem

Nusermor
11 May 2008, 18:31
Øv øv øv. Jeg har allerede fået soleksem. Det jo godt nok tidlig når sommeren forhåbentlig bliver lang og skøn i år. Desværre har jeg også fået det på fødderne denne gang. Ellers plejer det kun at være armene. Synes jeg lagde forsigtig ud fra i tirsdags men efter to timer i skiftevis sol og skygge idag måtte jeg tage hjem.
Jeg har gode erfaringer med Aloe Vera Gel efter udbrud men men men....hvad kan jeg gøre for IKKE at få det???? Skriv endelig ikke at jeg må holde mig i skyggen og til langærmede resten af sommeren, snøf snøf.

Hilsen Nusermor.

Caroline Fibæk
16 May 2008, 10:51
Hej Nusermor,

Ca 15% af den danske befolkning lider af soleksem, og det ses hyppigt hos lysfølsomme mennesker med lys hud og lyst eller rødt hår. Soleksem er et symptom på meget stor følsomhed overfor solens UVA og UVB-stråler, derfor er den letteste måde ar beskytte sig på selvfølgelig at bruge en god solcreme, som beskytter både mod UVA og UVB.
Du kan hærde din hud om foråret ved langsomt at trappe op for dosis af sollys, så den vender sig til det.

Essentielle fedtsyrer fra fiskeolie og kæmpenatlysolie er vigtige for hudens modstandskraft, fx Complete Omega 3-6-9, som indeholder begge. http://www.lenehansson.dk/Default.aspx?ID=142

Det er vigtigt at få nok betacaroten fx fra gulerødder, kål, spinat, broccoli, tomat eller farvede frugter. Du kan også tage det som tilskud.
B12 m,angel kan også give soleksem og det er også vigtigt at få meget c vitamin, zink, silicium og kobber.

Mange venlige hilsner

Caroline Fibæk