PDA

Se fuld version : Jeg skal tabe mig?!

Densødepige
02 May 2008, 17:39
Hej..

Jeg vil enormt godt tabe mig omkring 5 kg, og det lyder måske ikke af alverden, men for mig er det svært. Jeg er stadig "teenager" og går derfor stadig i skole. Dette gør at jeg ikke har alverdens tid til motion. Problemområderne er lår og mave. Mit mål er at tabe mig inden sommerferien, så jeg har nok lidt travlt. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, da jeg står lidt i stampe. Kan I give mig nogle råd om, hvad der er mest effektivt og hurtigstvirkende indenfor mad og motion? Jeg har ikke adgang til motionscenter i min by, og jeg har heller ikke tid til at tage timer i Pilates eller lign.

Hjælp.

Maja Skov Hansen
14 May 2008, 18:05
Hej,

Jeg vil anbefale dig, at du begynder at leve efter vores kostprincipper; syre-base balancen og kostkombinationen. Du kan læse mere om principperne på vores hjemmeside eller i Lene Hanssons bøger. Det kan være svært at tabe sig, hvis man har for meget syre i kroppen, da syren gør, at man ophober væske. Det er derfor vigtigt at overholde syre-base balancen, hvis du vil opnå et vægttab.

Det er selvfølgelig altid en god idé at kombinere en kostomlægning med motion, hvis man vil opnå et vægttab, men da jeg kan forstå, at du ikke har så meget tid til motion, så sørg for at bevæge dig så meget som muligt i hverdagen. Det kan fx være ved at tage trapper i stedet for elevator, cykel eller gå til arbejde, skole osv., gøre rent og andre dagligdags ting.

Med venlig hilsen
Maja Skov Hansen