PDA

Se fuld version : Rosiner

Mette
23 Mar 2006, 15:34
Hejsa..

Jeg er lidt forvirret angående rosiner. Til min middagsmad plejer jeg at blande det i min salat men har fået atvide at det er usundt? Min salat består af icebergsalat, gulderødder, æbler og rosiner. Har læst at man skal holde sig fra rosiner hvis man vil tabe sig.. Hvad er rigtigt??
og hvis man er lidt lækkersulten om aftenen kan man så spise dem som snack??

Mvh Mette

Rikke Jeppesen
04 Apr 2006, 11:59
Hej Mette

Rosiner kan ikke siges i sig selv at være usunde. Og du kan sagtens have rosiner med i din daglige kost, hvis du skal tabe dig. Du skal dog ikke spise kæmpe store mængder, da der er meget energi i dem. Men et par håndfulde om aftenen eller om eftermiddagen går fint.

Det er jo sådan, at når man lever efter Lene Hanssons principper, så skal frugt holdes helt for sig selv. Rosiner går ind under frugt-kategorien, så du skal altså sørge for at spise dem for sig selv eller sammen med anden frugt, men altså ikke sammen med grøntsager eller mad fra stivelses- eller proteingruppen.

Så du skal som hovedregel ikke blande rosiner i din salat, hvis du vel at mærke vil følge principperne 100% og have det maksimale ud af det - og tabe dig så hurtigt som muligt. Af samme årsag er det også bedst, at du ikke blander æble i din salat.

Venligst,
Rikke Jeppesen