PDA

Se fuld version : Soya-/rismælk

Frk.Hansen
28 Apr 2008, 14:25
Hej,

Angående mejeriprodukter har jeg læst mig til, at man vist skal begrænse det gevaldigt. Jeg er ikke så vild med mejeriprodukter, men skal altså have en sjat i min morgenkaffe... Har forsøgt mig med soyamælk, men blev hurtigt træt af det - og så er det dyrt at købe en liter for 15-16kr, når man ikke engang kan nå at drikke den før den er for gammel (der står på pakken, at den kan holde 4-5 dage fra åbning).

Kan man ikke købe dem i ½ liters kartoner? Er ikke stødt på dem, men det kunne jo være...

Noget helt andet - kan I anbefale en god (og billig) saftpresser? Er på s.u., så prisen skal være s.u.-venlig ;-)

På forhånd tak,
Frk. Hansen

Maja Skov Hansen
29 Apr 2008, 17:11
Hej Frk. Hansen,

Du kan prøve med rismælk i stedet for sojamælk i kaffen. Sojamælk kan skille når det kommer i varm kaffe, det gør rismælk ikke. Rismælk kan desuden holde sig i 7 dage fra åbningsdatoen, så længe det står i køleskab. Mht. sojamælk i ½ L kartoner, så ved jeg faktisk ikke, om du kan få det.

Jeg kan desværre ikke anbefale dig en bestemt god og billig saftpresser, men hvis jeg var dig, ville jeg spørge i isenkræmforretninger, hvad de kan anbefale.

Med venlig hilsen

Maja Skov Hansen