PDA

Se fuld version : Kløende udslet

malock
22 Apr 2008, 00:33
Jeg har d.d. kontaktet jer pr telefon, men blev opfordret til at skrive en mail vedr. min forespørgsel i søgen om den rette behandling af min søn. Har læst alt under denne kategori, men har ikke fundet det jeg søger, derfor denne mail.

Jeg har en søn på 2 år som de sidste 3 måneder har døjet med kløende knopper/sår forskellige steder på kroppen. Det begyndte med en slags nældefeber udslet på mave/ryg og gik herefter over i lidt knopper i nakken, på ben og mave. Knopperne er efterhånden kradset til sår, da det generer dag/nat.

Jeg kan oplyse at han p.t er i forebyggende behandling for astma, efter et par lungebetændelser/forkølelser hvor lægen har konstateret bronkitis lyde på lungerne. Han har tendens til tør hud på overkroppen.

Jeg har forsøgt mig med at diverse cremer/salver på det kløende udslet, men det bedste vil være at finde selve årsagen til symptomerne. Derfor skriver jeg til jer, i håbet om at i har et forslag til at gå lidt grundigere til værks måske i form af en vegatest elle andet middel jeg kan smøre på for at komme det til livs? Firmaet Biovita anbefalede mig for øvrigt en salve, der er beregnet til eksem/udslet, kan ikke huske hvad den hed, men den forhandler i vist også?

Håber at høre fra jer, hvad I evt. har af erfaringer i forbindelse med ovennævnte.

Caroline Fibæk
25 Apr 2008, 15:11
Kære malock,

Det er dejligt at se du tager din søns sundhed i egen hånd :-)
Det lyder som om din lille søn har udviklet astmaeksem, også kaldet børneeksem.

Eksem kommer som regel indefra. Alternative behandlere mener, at eksem er
kroppens måde at udskille affaldsstoffer på. Derfor lægger man så og sige bare "låg"
på kroppens signaler ved at smøre med dæmpende cremer.
Hvis man over længere tid bruger cortisonsalver, forrykker man kroppens egen naturlige produktion af kortison, hvilket i sidste ende ikke er så godt. Derfor er det at foretrække at finde nogle alternative midler til behandling af eksemet.

Der kan være flere årsage til at nogle børn udvikler eksem, bl.a:

forkert kost
allergi og intollerancer
mangel på essentielle fedtsyrer (omega3 og -6)
dysbiose i tarmsystemet, fx svamp eller mangel på mælkesyrebakterier
Et VEGA-Helbredstjek ville være et oplagt sted for jer at starte, for at finde årsagen til jeres søns symptomer.

Cremen du beskriver hedder Fidesan og kan købes i netbutikken http://lenehansson.dk/Default.aspx?ID=583&ProductID=PROD115
Det er en slags "homøopatisk cortisonsalve" der kan lindre kløen.

Mange venlige hilsner

Caroline Fibæk