PDA

Se fuld version : Opskrifter på ristede græskarkerner og rødbedesalat

wii
19 Feb 2006, 01:29
Jeg har set programmerne "Du er hvad du spiser" og har købt bogen, da jeg skal i gang med at tabe mig 40 kg, men jeg har lige et par spørgsmål.

Må man gerne kombinere madgrupperne således: A+A+C?

Jeg er nemlig i tvivl om jeg gerne må kombinere 2 ting fra gruppe A (kød+mejeriprodukt) eller (kød+soya) i samme måltid, og spise salat/grønsager til (Gruppe C)?

Derudover vil jeg gerne vide om man kan få flere af de opskrifter der bliver lavet i programmet?

Der blev vist noget med nogle græskarkerner der muligvis var ristet i noget, som man kunne bruge som slik. Det så lækkert ud.

Derudover blev der vist en salat med noget revet rødbede, gulerød m.v. som jeg også kunne tænke mig at lave. Kan det lade sig gøre at få opskrifterne på disse 2 ting?

Tak for nogle gode programmer og bog, som har givet mig motivation.

Venlig hilsen Maria

Rikke Jeppesen
19 Feb 2006, 01:31
Hej Maria

Mange tak for din mail.
Du må gerne blande 2 madvarer fra f.eks. gruppe A og spise sammen med gruppe C. Dog skal du vide, at man taber sig hurtigere, hvis man nøjes med at tage én madvare f.eks. kyllingekød fra gruppe A. Det samme med gruppe B - hvis du spiser noget groft brød, så er det bedst at nøjes med denne ene ting, fra gruppe B. Men man skal heller ikke blive fanatisk, så du overholder altså også principperne, selvom du vælger 2 madvarer fra én gruppe.

Her har du opskriften på græskarkernerne:

½ pose græskarkerner ristes i lidt økologisk jomfru-olivenolie ved høj varme med 1 – 2 fed presset hvidløg og urtesalt.
Blandes derefter med resten af posen.

Louise fra Allerød lavede en rødbedesalt på følgende måde:

Friske rødbeder rives og blandes med ganske lidt revet ingefær, revet squash, revet rødløg og balsamico eddike samt lidt olivenolie og urtesalt.
Du finder desuden flere opskrifter på Lenes hjemmeside www.lenehansson.dk og i hendes bøger "Forny dit liv" samt "30 dage - en holistisk slankedagbog".

Med venlig hilsen

Rikke Jeppesen
Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed
for Lene Hansson