Sulajma
09 Apr 2008, 16:36
Jeg er stadig i gang - på den 26. dag faktisk, så jeg har været igang i mere end 3 uger, men ialt har jeg faktisk kun tabt 1,2 kg.. hvilket er helt ubegribeligt. De sidste to uger er der så godt som intet sket. Hvordan kan det være?
Maja Skov Hansen
23 Apr 2008, 15:40
Hej,
Det er meget forskelligt hvor hurtigt man vil opleve et vægttab, men vi plejer at sige at 0,5-1 kg om ugen er, hvad man kan forvente at tabe. Hvor hurtigt og hvor meget man taber sig afhænger af mange ting og jeg kan desværre ikke give dig en forklaring på, hvorfor du "kun" har tabt 1,2 kg efter snart 4 uger. Hvis man har mange affaldsstoffer ophobet i kroppen, bruger kroppen en hel del energi på at udskille disse og et vægttab vil blive tilsidesat, indtil kroppen er udrenset og det kan betyde et langsomt vægttab i starten. Medicin, kaffe, rygning eller stress kan også være medvirkende til at vægttabet går langsommere. Disse faktorer danner nemlig syre i kroppen, som gør at kroppen tilbageholder væske.
Jeg synes klart, at du skal fortsætte forløbet, vægtttabet skal nok komme, hvis du overholder kostprincipperne. Hvis du spiser meget tørret frugt og/eller nødder kan du skære ned på forbruget af disse fødevarer, da de er meget energirige.
Fortsat god fornøjelse
Med venlig hilsen
Maja Skov Hansen