PDA

Se fuld version : for meget frugt, usundt?

kadin
01 Apr 2008, 23:07
Hej Lene...
Jeg er en pige på 22 år, som længe har søgt at koimme til at leve sundere, og efter at have købt en af dine bøgerm har jeg faktisk fået vendt op og ned på mine madvaner. Er ikke så sukkerhungrende og har generelt fået mere energi! Så lige først en stor tak for det:)

Noget helt andet er, at jeg generelt er urtolig glad for frugt. Jeg kan sagtens spise mellem 4 til 10 stykker frugt om dagen, og det er lige fra bananer, æbler og appelsiner til vildruer, blommer, jordbær kiwier m.m. Men jeg har så hørt, at det ikke er særlig sundt at spise for meget frugt, da det efterhånden vil omdanne sig til sukker i kroppen. Er det noget der er rigtig tror du, eller er det bare en tom skrøne?

Ligeledes vil jeg lige høre dig, hvor sundt soya egentlig er. Kan man bruge det som dressing, eller er det for salt holdig?!

Håber du kan hjælpe mig

Med venlig hilsen Karen:)

Maja Skov Hansen
08 Apr 2008, 16:53
Hej Karen,

Du må i princippet spise alt det frugt, som du vil, men hvis vægttabet begynder at gå i stå, så kan det være en god ide at sætte forbruget lidt ned. Frugt indeholder nemlig en del frugtsukker, så mange stykker frugt om dagen, kan gøre at man får meget energi. Vindruer er den frugt, som indeholder mest frugtsukker, så dem kan du måske holde lidt igen med. Du må dog stadig gerne spise lidt vindruer, for de indeholder også nogle rigtig gode ting.

Soya er fint, det må du gerne bruge som dressing, du skal bare være opmærksom på, at det er syredannende i kroppen.

Venlige hilsner
Maja Skov Hansen