PDA

Se fuld version : Kalorie tælling

Harebell
31 Mar 2008, 14:20
Hejsa -

Jeg håber at I kan hjælpe, da jeg er under tidspres i at tabe mig. Jeg skal opereres og kommer der efter til ikke at kunne dyrke sport i noget tid. Derfor vil jeg meget gerne tabe mig 5 kg. mere inden operationen, som er om 5 uger.
Men men men... det er gået meget trægt for mig indtil nu.
Der for har jeg tænkt på at tælle mine kalorier, således at jeg hver dag kan sætte mig et ekstra mål... nemlig at gå til alle kalorierne er væk - plau lidt mere :)

Burde det ikke være et okay grundlag?

Så jeg vil meget gerne hvis I kan fortælle hvor mange kalorier man forbrænder på fx. 30 min. power walk og på 1 times?

Giver det lige så meget at gå på løbebånd, som det gør at gå i det fri? Selvfølgelig vil jeg helst gå i det fri, men da jeg er alene, kan det være svært at gå hjemme fra barn, hund osv. om aftenen, som er det eneste tidspunkt jeg har til at træne i.

vil det give mere, hvis jeg træner om morgenen, så jeg står 1 time før op?

Det blev godt nok til et par spørgsmål.... men håber at I vil hjælpe mig :rolleyes:

På forhånd tak - og god dag til jer alle sammen :)

Lene Hansson
01 Apr 2008, 13:23
Hej!

Jeg vil anbefale dig, at du i stedet for at tælle kalorier for at tabe dig, fokusere på at leve sundt, især fordi du står foran en opereration. Det vil være en rigtig god ide at bygge dit immunforsvar og hud, bindevæv m.m. op, til dette.

At tælle kalorier vil ofte ikke få en til at tænke på sundhed, men der i mod påbud og små mængder mad. De små mængder mad skal for nogens vedkommende være noget der smager "af noget" og det er ofte de usunde fødevarer, med sukker m.m. der jo "smager af noget".

De fleste kaloriekure er ret usunde og det er lige præcis det du IKKE skal gøre før en operation. Du kan risikere at sætte din forbrænding ned og det er uhensigtsmæssigt, når du skal opereres.

Du skal der i mod sørge for at spise ekstra sundt, jeg vil foreslå dig frugt til morgenmad og de næste 4 timer af din dag. Derefter prøv at leve efter syre/base balancen, læs mere om dette på min hjemmeside. Der ligger også en hel del opskrifter som du gratis kan anvende.

MHT motion så er det en god ting, og træn endelig 30 - 45 minutter hver dag. Det vil styrke dit immunforsvar og hele din krop.

Når du power walker med ca. 6 - 7 km i timen, kan du forbrænde ca. 100 - 120 kalorier på 30 minutter.

Det vil være sundere at dyrke motion i det fri, især hvis det er langt fra trafikerede veje og rigtigt ude i naturen ;O) luften og ilten der i, vil gøre dig godt.

Jeg kan godt forstå at du måske er forhindret i dette, med de forpligtelser du har pt, så er et løbebånd fint.

Jeg kan ikke svare dig på om du personligt får mere ud af træning om morgenen, det er indviduelt og kan testes via en særlig VEGA sportstest, der kan vise hvornår en persons træning er mest fordelagtigt.

Du må mærke efter, især hvordan din energi er på de forskellige tidspunkter af døgnet.

Held og lykke med det hele

Lene