Hejsa
Nu har jeg været i gang med Lene Hanssons principper i lidt over en måned, og har da også tabt mig, men nu synes jeg det er svært at holde kampgejsten. Hvad skal jeg gøre ved det?
hilsen Metski
Therese Søegaard
01 Apr 2008, 12:30
Hej Metski
Jeg vil først rose dig for, at du har holdt principperne – det er svært at ændre sine vaner, så det er rigtig godt gået af dig! Tillykke :)
Det er meget naturligt at miste lidt af kampgejsten, som du beskriver, efter nogen tid med nye vaner. For mange sker det hvis ikke de ser resultater og for andre kan det ske, hvis vægttabet eksempelvis slet ikke var så svært som forventet. Vi mennesker fungerer meget forskelligt på det punkt, og derfor er det vigtigt du finder ud af, hvad præcis der motiverer dig til at holde dampen oppe? Jo mere du ved, om ’det’ du føler der giver dig kampgejst, des lettere er det også for dig at bevare den.
Stil dig selv følgende spørgsmål:
Er det vigtigt for dig at føle dig udfordret?
Sætter du værdi i, at hvad du foretager dig skal være sjovt?
Skal du helst tabe dig lidt hver uge for at føle dig motiveret?
Er der bestemte personer omkring dig som kan påvirke din kampgejst i positiv eller negativ retning?
Er der praktiske forhold (privat eller på job) som hjælper dig med at holde gejsten?
Når du har svaret på disse spørgsmål, er du kommet nærmere hvad du sætter som en værdi i forhold til motivation. Sørg da for, at værdien er til stede i vægttabet.
Det er også muligt at konsultere en coach omkring dine udfordringer. Se evt. mere om coaching under her (http://www.lenehansson.dk/Default.aspx?ID=55)
De bedste hilsner
Therese C. Søegaard