elsebeth2008
26 Mar 2008, 20:06
Jeg er 55 år og har - stortset - fulgt kostplaner som forny dit liv på 8 uger. Det har jeg gjort siden nytår. Jeg taber mig stille og roligt. vejer 5-6 kilo for meget, så det haster ikke. Jeg døjer bare utrolig meget af luft i maven, jeg kunne godt forstå at jeg gjorde i udrensningsperioden, men det blvier ved. Hvad kan jeg gøre for at få det til at forsvinde / mindskes?
MVH/Elsebeth
Maja Skov Hansen
26 Mar 2008, 20:51
Hej Elsebeth,
Luft i maven kan skyldes mange ting, så det er lidt svært for mig at sige, hvad det skyldes i dit tilfælde.
Følger du princippet med kostkombinationen, som går ud på at man ikke blander stivelse og protein i samme måltid? Ellers vil jeg anbefale dig at gøre det, det hjælper nemlig på fordøjelse og luft i maven.
Nogle mennesker kan få luft i maven, hvis de blander frugt med protein og stivelse, fx. hvis man putter frugt i salat, så hvis du spise frugt i forbindelse med frokost- og aftensmåltiden, kan du prøve at lade være med det.
En anden ting, som kan give luft i maven er tørret frugt og nødder, så hvis det er noget du spiser meget af, vil jeg også anbefale dig at skære ned på det.
Jeg håber, at du kan bruge rådene og at de kan afhjælpe dit problem.
Med venlig hilsen
Maja Skov Hansen