PDA

Se fuld version : Hvad gør jeg forkert?.... Hjælp!

Harebell
25 Mar 2008, 11:55
Hej
Jeg er nu startet på 4. uge i 8-ugers programmet.....
Jeg har syndet lidt.... spist chokolade et par gange, drukket et glas vin 2 gange, spist et marcipanbrød, drukket et par cola-zero....... men det er også alt!:rolleyes:
Jeg går utroligt lange ture..... har gået ca. 30 km i påskeferien + løbeture, styrketræning osv.
Jeg drikker udelukkende Lene´s urte-te, vand og friskpresset juice (som jeg selv presser) ...
Jeg følger programmet, men har efter råd fra jer, tilladt mig at skifte lidt grøntsager ud ind imellem, skiftet kødet ud fra fx. laks til fiskefiletter osv.
Jeg synes ikke at jeg kan gøre mere.... men alligevel er der ikke røget mere end 0,5 kg!!!

Det er lidt demotiverende.......... :( Håber at I kan hjælpe mig med et råd.....:)

ps. er det vigtigt at holde sig til en afstemt mængde, når man spiser fx. salat og varme grøntsager?:confused:

mvh
Harebell

Maja Skov Hansen
26 Mar 2008, 21:27
Hej Harebell,

Det er desværre meget forskelligt fra person til person, hvor hurtigt det går med vægttabet, så giv endelig ikke op. I de første par uger sker der en udrensning i kroppen og i den tid, er det meget almindelig at man ikke taber sig så meget.

Jeg vil anbefale dig at spise tørret frugt eller nødder, hvis du får trang til noget sødt. Det er basedannede, hvorimod slik, cola og vin er syredannende og det er vigtigt at overholde syre/base-balancen, hvis du vil se et vægttab.

Det er helt okay at skifte grønsagerne i opskrifterne ud med andre grønsager og det samme med fisk, istedet for kød en dag, hvis du hellere vil det. Det har ikke nogen betydning for vægttabet, så længe du bare overholder syre/base-balancen med 1/3 syredannende og 2/3 basedannende fødevarer.

Mht. om det er vigtigt at du holder dig til den i bogen angivne mængde mad, så må du gerne spise mere af salat og grønsager;)

Med venlig hilsen
Maja Skov Hansen