PDA

Se fuld version : mad og sport

mille1977
21 Mar 2006, 21:08
Hej!
Jeg har en forespørgsel vedr. morgenmad og sport.
Jeg er en ret så aktiv pige der starter dagen med motion af ca. 1½ times varighed. Før jeg går i gang drikker jeg væske, da jeg ikke er den store morgenspiser lige når jeg står op.
Efter træning og morgenbad spiser jeg så 2 stykker frugt, gerne med en banan som en af frugterne. Mit problem er at jeg spiser frokost på arbejdet kl. 12, og står op kl 5.15 - og jeg er hundesulten i løbet af formiddagen, så jeg bliver dårlig hvis jeg ikke får andet end frugt!

Har du et godt råd??

Om eftermiddagen efter endt arbejdsdag og et par timer i motionscentret 4 gange ugl. har ejg en frygtelig sød tand, hvad kan jeg gøre for at regulere?

:-) Camilla

Rikke Jeppesen
04 Apr 2006, 11:53
Hej Camilla

Har du forsøgt dig med tørret frugt og evt. også mandler og nødder om formiddagen? Det fungerer for mange.

Det samme vil jeg egentlig råde dig til at prøve om eftermiddagen. Hvis du eksempelvis kan lide dadler er de helt geniale som et "sødt" mellemmåltid. De har den søde smag, de mætter og så indeholder de også chrom, som er blodsukkerstabiliserende og med til at "tage den søde tand".

Håber det kan hjælpe dig, og du er velkommen til at skrive igen om, hvad du erfarer.

Venlig hilsen,
Rikke Jeppesen