PDA

Se fuld version : Morgenmad og te

Fifmikkel
21 Mar 2006, 13:31
Jeg ved ikke om jeg får stillet det her spørgsmål det rigtige sted, men ellers må I jo flytte det :)

Jeg forsøger i øjeblikket at lægge min kost om, fødte 1. januar og ammer fuldt ud.
Men derfor kan man jo godt prøve at leve sundere og hvis det kunne medføre et vægttab ville det jo være super godt.

Men mit spørgsmål er... Jeg har læst mig frem til at det er bedst at starte med at spise frugt om morgenen, gerne frugt indtil frokosttid. Men hvad med te? Jeg elsker grøn te... er det noget der er godt eller dårligt når man skal spise frugten?
Jeg vil prøve fra i morgen kun at spise frugt om morgenen, så svaret er ikke et der haster så forfærdeligt meget, men det kunne nu være rart at vide ;)

Mange hilsner fra Fifmikkel

Rikke Jeppesen
24 Mar 2006, 11:11
Hej Fifmikkel

Som vi har skrevet flere steder på forummet, så er det ikke så godt at starte med en udrensning, imens du ammer. Og hvis du alligevel gør det, så skal du starte meget stille og roligt op og ikke bare lige på én gang starte med at spise frugt de første 4 timer af dagen. Ændringerne skal indføres stille og roligt og én ting ad gangen.

Mht. te, så er det ikke så god en idé at drikke grøn te om morgenen sammen med frugten - både fordi den er syredannende og fordi den indeholder koffein. Derimod kan du sagtens drikke urte-te, da den ikke indeholder koffein, og da den er basedannende, så den kan faktisk hjælpe udrensningen. Men igen, da du ammer vil det også være en ting, der skal indføres langsomt pga. den udrensende effekt.

Venlig hilsen,
Rikke Jeppesen