PDA

Se fuld version : Vægtab pga deprission

Dorte-68
05 Mar 2008, 12:35
Hej
Jeg er en kvinde, 39 år. Jeg har fået stillet diagnosen post traumatis stress disorder samt en svær deprission. Jeg er i behandling hos psykriater og får antideprissivmiddel og beroligende medicin. Ved siden af tager jeg fiskeoligetab. samt kalk og multitabs vitamin.
For 4 mdr. Siden fik jeg stillet diagnosen. Hvilket kom bag på mig. Jeg havde fortrængt nogler hændelser som skete i 2005. Jeg er på vej til at få det bedre.
I oktober begyndet jeg at ryge igen efter et stop på 5 år. der var lang ventetid på tid hos psykriater. Jeg vejede 89kg. Jeg mistede lysten til alt, mad, samvær med andre mennesker, der i blandt min familie. indtil nu er min vægt kommet ned på 73kg. Jeg startede hos psykriater den 18. dec. 2007 og kom i behandling med antideprissiv middel og beroligende medicin. Jeg blev sygemeldt den 14. dec. 2007 og er det stadigvæk.
Min familie gik i opløsning i starten af min sygdom og mine børn 6,7,18 år. fik sværre problemer med at klare skole og hjemme. Min mand flygtede fra problemet. Min store søn på 18 er henvist til psykolog og psykriater. Han er i lære som tømrer.
Jeg skubbede min egen sygdom i baggrunden og fik børnene undersøgt og fik efter utallige samtaler et samarbejde med skolen og skole læge og psykolog og familieafdeling. skolen er igang med pprundersøgelse, på min datter på 7 år samt hun er indkaldt til en forundersøgelse på børne psykriatriskafdeling i viborg. Alt dette sloges jeg med i januar.
Min mand og Jeg var lige ved at blive skilt. Vi fik en samtale med en familieterapeut og det hjalp. Min mand er nu blevet en del af os igen og han hjælper og støtter mig og børnene så godt han kan.
Mit problem er at jeg har mistet appetitten. og min datter på 7 år småspiser hele tiden. hun tager på. vi taler meget om det. men det er svært, for jeg har ikke ret meget energi og har som sagt ikke lyst til mad. så jeg finder den hurtige nemme løsning toast med ost og hamburryg. til hende og hendes lillebror om eftermiddagen. De har sunde madpakker med, men er sultne når de kommer hjem. og gider ikke spise aftens mad.
Jeg vil gerne have gode råd til min egen situation og mine børns kost vaner. Mit ønske er at, mit energi neviau kommer op. Jeg er begyndt at, work and runne, træner 3 gange om ugen. hvilket tager min energi, så jeg må sove hvile dagen efter. Har været igang i en uge nu. Men kan mærke at det er dejligt når jeg er igang. så jeg fortsætter :rolleyes:
Da jeg opdagede, jeg var syg, valgte jeg to hoved mål. ændre min fysik og mine kost vaner. :o men det er svært

Jeg står i et vade sted jeg kan se at jeg er nødt til at gøre noget for hele familien. Men har faktisk ikke energi til andre end mig selv( det har jeg vist ikke engang). Jeg har svært ved at handle ind Da jeg har fået sværre koncentrations problemer, Glemmer ting hurtigt osv.. Jeg har brug for gode råd og vejledning. Jeg har lige bestilt Lene Hanssons bog Slank og sund på 8 uger. fordi der er emner om motivation. og sunde opskrifter. Håber du kan hjælpe mig videre.

Med Venlig hilsen
dorte-68

Lene Hansson
09 Mar 2008, 19:48
Hej Dorte!

Sikke en historie!

Jeg syntes du gør det rigtige og du kæmper...det er flot. Mit råd til dig er at koncentrere dig om din kost og motion, som du gør nu. Den rigtige kost vil hjælpe dig med mere energi og derved får du mere overblik over din og familiens situation.

Se om du kan give dine børn så sund mad som muligt og og tag i mod den hjælp du kan få mentalt til at komme ovenpå. Sørg også for sunde ting i køkkenskabene og i køleskabet ;O) Jeg har selv børn så jeg ved hvor vigtigt det er med sund næring for dem....

Du har jo en masse gode ting at kæmpe for og livet er nogen gange rigtigt hårdt, men det skal jo helst ikke gå ud over vores børn, vel? ;O)

Vi kan også lære meget af de hårde tider, prøv at se om du kan finde et eller andet du kan lære af din svære situation?

Jeg vil foreslå dig at du, når der kommer mere energi ind i dit liv, at du laver nogle ting med dine børn, f.eks. gå i svømmehal, gå til motion, gå nogle ture, gå i biffen osv... osv...

Der er mange gode opskrifter i den bog du nævner, det er et godt udgangspunkt for dig, men også for den øvrige famile...

Prøv at sætte dig nogle forsigtige mål for dig selv, først og fremmest, det lærer bogen dig også. Og så skriv til mig igen om en måneds tid, lad mig høre hvordan det går hos dig!

Gode tanker herfra

Lene