Jeg har tænkt mig at følge dine kostplaner fra "Du er hvad du spiser" men der står jo ikke hvor meget af hver man må spise. F.eks. står der til frokost den ene dag, rugbrød med avokado, tomat i skiver, salatblade og rå løg...hvor mange stykker rugbrød og hvor meget avokado...?
Stine
Lene Hansson
19 Feb 2006, 01:29
Jeg kan godt forstå, hvis du er lidt forvirret. Dette er ikke en kur, der imod en livsstil, derfor er der ikke begrænsede mængder i kostplanerne. Der står ikke mål i nogle af kostplanerne, fordi som der står andet steds i bogen, er det ikke mængden der er vigtig, der i mod kostsammensætningen. Så du skal spise til du er mæt.
Lav f.eks. en rugbrødsmad med ½ avokado, et par tomater i skiver og et par løgringe og et - to salatblade. Er du mere sulten, lav da den samme mad.
Efterhånden som kroppen bliver næret med den rigtige form for mad, vil den automatisk vise dig, hvor meget eller hvor lidt du har lyst til at spise. Brug din sunde fornuft, varier dine måltider, kostplanen er kun en måde at spise på, det vigtigste i hele bogen, er læren om kostsammensætning og syre/base balancen.
Det er bare på med vanten, det er lykkedes for mange mennesker at tabe 1 - 2 kilo om ugen med denne livsstil, supplerer du med motion, er du sikker på at nå et godt resultat!