PDA

Se fuld version : Hormonbehandling og udslæt

foeniks
22 Feb 2008, 10:16
Jeg er ved at være færdig med 6 uge af "Slank og sund på 8 uger".

Da jeg gik over til den nye kost forværredes mit eksem som begyndte i sommers.
Istedet for udbrud der kom og gik, fik jeg nu et permanent udslæt over hele overkroppen og overarme.

Jeg har været i hormonbehandling for overgangsalderen og havde en mistanke til det.

For en uge siden stoppede jeg hormon behandlingen, fire dage efter opdager jeg ved middagsttid at huden på hele overkroppen hals og arme er ildrød og brænder som om jeg var blevet solskoldet.

Troede det var enten frugtsaften eller Tahin (sesamfrø pasta) men efter at have testet det er jeg klar over at det ikke er årsagen.

Rødmen holdt sig i 3 dage - i dagene efter og til idag er mit udslæt forsvundet, kun er huden lidt fortykket de steder hvor det var, men skal vel have tid til at komme sig.:)

Har i en forklaring på hvorfor jeg tilsyneladende er allergisk overfor hormoner?

Hvordan hænger kosten og hormoner sammen, hvilken betydning har det haft at jeg nu lever efter Lenes principper og ikke fylder mig med syre mad?

Caroline Fibæk
03 Mar 2008, 14:45
Hej Foeniks,
Det lyder som om kostomlægningen har sat gang i en udrensningsproces og det er det du oplever som allergisk udslæt.
Du er ikke allergisk overfor hormoner - men kosten påvirker hormonbalancen ligeså vel som syre/base-balancen. Det hele hænger jo sammen. Man kan gøre meget for at hjælpe leveren med at nedbryde hormoner som fx østrogen, her er rå kål godt da det indeholder indoler, som er med til at nedbryder overskydende østrogen.
Med et VEGA Helbredstjek kan du også finde ud af hvad du ellers kan gøre for at hjælpe hormonbalancen.