PDA

Se fuld version : holde sig mæt

rikke_j
20 Mar 2006, 00:50
hejsa

jeg har prøvet at holde din måde at spise på det går os meget godt i løbt af dag men efter aftens mad bliver jeg meget hurtig sulten, hvad kan jeg gør for at und gå det, for kan ikke rigtig sov når jeg er sulten har prøvet

Hilsen Rikke

Rikke Jeppesen
28 Mar 2006, 17:07
Hej Rikke

Nu ved jeg ikke hvad tid, du som regel spiser aftensmad, men man opnår det bedste vægttab ved at lade være med at spise noget efter aftensmaden. Hvis det imidlertid er umuligt for dig, så er det bedst, at du spiser senest 3 timer, før du går i seng, for maden skal helst være ude af mavesækken, inden du ligger dig til at sove. Både for din fordøjelses, dit stofskiftes og din søvns skyld.

Op til 3 timer før, du går i seng, kan du spise frisk frugt eller grøntsager eller tørret frugt og/eller nødder og mandler. Men ikke for store portioner af sidstnævnte, da det indeholder en del energi. En riskiks eller en anden grov kiks er også okay. Men husk stadig at holde tingene adskilt ifølge principperne.

Frisk frugt kan du dog godt spise op til ½ time før, du går i seng, da den er så hurtigt ude af mavesækken igen.

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen