PDA

Se fuld version : nervøs tyktarm

lillesky2000
23 Jan 2008, 13:43
Jeg har af min læge fået af vide, at jeg lider at det som man i daglig tale kalder nervøs eller irriteret tyktarm.

Je tænkte, at det ville være en stor fordel hvis jeg spiste efter syre/base princippet og ellers fulgte de andre retningslinier i Lena Hanssons bøger men;

Mit problem er bare, at jeg siden jeg startede for 2 uger siden, har haft problemer med rigtig meget luft og rumlen i maven, især efter aftensmaden.

Jeg vil så gerne fortsætte at spise som jeg gør men det er lidt svært virkelig at nyde alle de gode ting når jeg ikke har det godt i maven. Jeg har set de andre råd med ikke at spise nødder og tørret frugt. Det er jeg stoppet med.

Håber I har et godt råd.

Mette Borup Frandsen
24 Jan 2008, 11:21
Hejsa

Ja, det er ikke så rart med al den aktivitet i maven :)

Det jeg vil foreslå dig er at spise nogle af de enxymrige frugter om morgenen, for de kan hjælpe på fordøjelsen.
Enzymrige frugter er mango, papaya og ananas (MED stokken i midten, det er der alt det gode sidder :))

Så når du allige vel spiser frugt om morgenen, så prøv med det, og se om det ikke hjælper lidt. Du skal også sørge for ikke at blande frugt med andre fødevarer, det kan også gøre noget i samme stil.

Og ellers vil jeg sige vi ser gode resultater for folk med irritabel tyktarm, så håber du kan slippe for rumlen!

Venlig hilsen
Mette Borup Frandsen