PDA

Se fuld version : Syre eller basedannende

SlimJack
19 Jan 2008, 07:19
Hej
Nu har jeg fået svar på mit spørgsmål om hvorvidt syltede hvidløg var Ok at indtage og fik at vide at det kunne jeg godt spise men at jeg skulle vide at de var syredannende - så er der noget jeg ikke helt forstår for uanset forarbejdning så burde det ikke være muligt at gøre noget der er basedannende fra starten syrefannende.
I Lene's bog "Slank og sund på 8 uger står der ordret "Det er overskuddet af mineralerne - efter forbrænding - der afgør".
Uanset om du koger, sylter, hakker eller presser hvidløget så ændre det jo ikke ved mineralindholdet så hvad er det I mener der går galt ?:)
MVH

Mette Borup Frandsen
24 Jan 2008, 15:26
Der er ikke noget der går galt. Men da hvidløgene ligger i en lage af eddike, sukker og forskellige andre ting, som overvejende er syredannende, så vil slutresultatet blive et syredannende produkt. For selvom man ikke spiser eller drikker lagen, så har grøntsager en vis permeabilitet, dvs. at væske kan trænge ind i den pågældende grøntsag.

Det er rigtigt at hvidløgs basedannende egenskaber ikke ændres, men blandingen med lagen vil gøre det færdige produkt syredannende.

Venlig hilsen
Mette Borup Frandsen