sinemuus
14 Jan 2008, 19:13
Hej hej..
Jeg har vært på udkig efter Symbiolact mælkesyrebakterier men mærket har de ikke ved byens natur kost forretning. Også er mit spørgsmål om det udelukkende kun er det nævnte ovenover der virker? Da jeg købte et mælkesyrebakterier produkt fra mærket NDS på pulver form og af mærket SOLARAY mutidophilus som er tabletter kender du dem og er de lige så gode eller hvad???:rolleyes:
Mange hilsner fra Sine..
Mette Borup Frandsen
25 Jan 2008, 12:50
Hej Sine!
Tak for spørgsmålet!
De nævnte produkter er principielt lige gode. Forskellen ligger i, at man er 100% sikker på at de bakterier der ligger i de lukkede SymbioLact-poser er levedygtige og klare. Tjek dosis der skal ligge på mængden i en pose SymbioLact, altså ca. 2 milliarder bakteriekim, svarende til lidt over 2 liter yoghurt. Der dør nemlig en del i mavesyren.
Problemet med kapsler eller pulver i dåse er, at levende mælkesyrebakterier er meget temperaturfølsomme (max 2 døgn i stuetemperatur) og i frysetørret tilstand (pulver) ekstremt sårbare overfor fugt. Hvis du har puttet en ske i, eller åbnet dåsen nok gange er der tit fugt nok til at bakterierne ”vågner op”. De vil herefter dø i løbet af et par dage. Det er jo spild af penge hvis den sidste halvdel af indholdet er uvirksomme døde bakterier. Dette problem er du udover hvis du tager en lille dagsdosis pose og hælder direkte i vand når de skal bruges. Husk at det skal stå et par minutter inden du drikker det. De tørrede bakterier skal lige vågne igen, så de er klare til at genopbygge en sund tarmflora og guffe dårlige bakterier og svampe i sig!!
Har du problemer med at skaffe produkterne kan du få dem i vores netshop: http://www.lenehansson.dk/Default.aspx?ID=583&ProductID=PROD118
Håber du kan bruge svaret.
Mange hilsner
Lene Hansson Wellness Center
Thomas Kjærsgaard
P.S. Se venligst bort fra billedet her :)