PDA

Se fuld version : Kost mod bihulebetændelse

Rastello
10 Jan 2008, 23:17
Hej

Jeg er en pige på 21, der siden jeg var lille, har døjet med flere årlige biehulebetændelser.. Ikke feber, men totalt forstoppelse "i ansigtet".
Lægen ordinerer penicillin hver gang, men jeg føler ikke rigtigt det hjælper - og jeg er vis på, at penicillin mindst 5 gange om året heller ikke er sundt.
Derimod er jeg begyndt at tage echinaforce og longo vital og så skyller jeg med saltvand igennem næsen, og jeg tror det hjælper mig bedre.

Mit spørgsmål er dog, om det er muligt at forebygge bihulebetændelse eller at styrke de områder af min krop, som er "svage" gennem kost? For det ville da være en meget bedre løsning end endegyldige penicillin-kure.

På forhånd tusind tak for hjælpen! :p

Mvh. Mette

Mette Borup Frandsen
24 Jan 2008, 13:42
Hej Mette

Jeg er helt enig med dig, det er det bedste at undgå al den penicillin. Penicillin er beregnet til at slå bakterier ihjel, og det gør den også rigtigt godt. Problemet er bare at penicillin også slår alle de gode bakterier ihjel, og det betyder at hele dit tarmsystem ikke fungerer som det skal. Det er også derigennem du optager næringsstoffer, og når du ikke får hvad du skal bruge er du meget mere modtagelig for infektion.

Så det du skal fokusere på er at få styrket dit immunforsvar og få genopbygget din tarmflora.

Lene Hanssons nye bog "Vejen til naturlig sundhed" beskriver rigtigt godt alle disse ting, og der er også forslag til kosten. Det bliver for omfattende at komme ind på her.

Håber det kan hjælpe dig. Jeg synes du allerede selv er godt på vej :)

Venlig hilsen
Mette Borup Frandsen