PDA

Se fuld version : generelt spørgsmål

Rikke1
21 Nov 2007, 09:59
Har lige købt "suppe-bogen" og lavede i går kartoffel- og hvidkålssuppen - super super god suppe.
Et generelt spørgsmål til alle supperne - Kan jeg lave en stor portion og så fryse det ned - eller "ødelægger" jeg grøntsagerne?

Jeg laver smoothies om morgen. Jeg har tidligere lavet brugt kærnemælk - er det OK?

Jeg er færdig med at spise frokost omkring kl. 13 - hvornår må jeg spise igen? Vi plejer at spise aftensmad mellem omkring kl. 19, så jeg ville gerne have et måltid indimellem - så som økologiske riskiks, knækbrød fra Urtekram, mandler, frugt - er det OK som mellemmåltid - eller har du andre gode idéer?
Tak for en god hjemmeside.

Mette Borup Frandsen
22 Nov 2007, 09:35
Hej Rikke

Det er bedst hvis din smoothie er lavet af ren frugt.

Du kan godt lave en stor portion af supperne og derefter fryse dem ned i portionsstørrelser, det er meget dejligt at have noget hurtigt mad ind i mellem.

Du må spise noget igen efter frokost efter ca. 3 timer. Det er fine toing du nævner, men du skal huske at spise noget basedannende til i forholdet 1/3 til 2/3. Det vil sige at når du spiser en riskiks, så skal du spise fx. en gulerod til eller et stykke agurk.

hvis du kun spiser noget basedannende er det selvfølgelig fint nok, så skal du ikke sørge for at få noget syredannende til.

Med venlig hilsen
Mette B. Frandsen