PDA

Se fuld version : Bøger uddybende info?

Warezio
24 Oct 2007, 10:18
Hej jeg har fast besluttet mig for at give Lene Hanson atter en chance, var engang til foredrag med hende på Akademiet på Grundfos, men følte ikke rigtigt jeg fik noget ud af det, men efter man nu har set Du er hvad du spiser så mange gange efterhånden må man jo tænke at sige, hvis de kan ganske normale danskere kan jeg vel også.

Jeg er en ung fyr på 24, med fast kæreste, vi deles om madlavningen, som for det meste består af kød, enten frikadeller, oksekød med sovs og kartofler, normalt dansk med ville jeg mene, vi spiser sjældent hvidt brød, og tager madpakke med på arbejde og skole..

Vi drikker ikke som så mange andre unge i weekenden så det er heller ikke vores problem, men vi synder vel nok med aftensmaden nogle gange spiser man lidt meget kød og kartofler, slik og søde sager hører til weekenden i form af en pose chips eller 2, men ellers ikke det store.

Vi skal begge til galla fest til næste år og vil begge gerne tabe os en del, ser du her 1 oktober 2007 har jeg nemlig været røgfri i et år, og agter ikke at begynde på den vane igen, men siden dengang har jeg taget mig 18 kilo! (dvs jeg vejer 96kg) det er ved at være meget slemt føler jeg, væmmes ved min krop, og føler alt er en belastning. alt fra sex (sku ikke fedt med et traktor dæk om maven og dobbelthage) og mobning på arbejdspladsen med den nye påtagede vægt.

Vil frygtelig gerne smide vægten, og elsker ting som f.eks wok mad, har tilmed købt en speciel appelsin presser der kan presse en liter friske appelsiner på ca 3 min.. hvilket jo bare smager fantastisk, men må indrømme mangler vejledning, madplaner osv, for er nemlig dårlig i et køkken skal se billeder af det jeg skal lave, og vil gerne have let at læse også, træner ikke lige pt, men agter at tage nogle trænings videoer op igen, med noget cardio træning, eller tage en frisk løbetur engang imellem..

Men for at komme til situatioenen jeg står i..

Jeg forstår ikke hvilken bog man skal købe, er det du bliver hvad du spiser eller sund og slank på 8 uger, eller noget helt andet..

Jeg har taget en besvarelse med jeg har læst her på forumet, men føler bare ikke den besvare spørgsmålet ordentligt, vil gerne have en mere fyldiggørende forklaring,

Håber på hurtigt svar, da gejsten er oppe og nu skal det være.. !!

---------- --------------------- --------------- ----------------
#Rikke Jeppesen skrev følgende:
#
#Men hvis du gerne vil have en fuldstændig plan med opskrifter, indkøbslister og en #sides læsestof og en side til at skrive på for hver dag i 8 uger, så skal du vælge #"Forny dit liv på 8 uger".
#
#Hvis du hellere vil have principperne forklaret lidt mere overordnet og have en bog #med farvebilleder af opskrifterne, så skal du vælge "Du er hvad du spiser". I den er #der meget teori beskrevet. Hvis du blot vil have principperne meget kort beskrevet #og så i øvrigt opskrifter, så er det "Kogebogen", du skal vælge.

Mette Borup Frandsen
25 Oct 2007, 16:22
Hejsa

Ja, det er da bare med at komme i gang mens gejsten er der :)

Jeg vil anbefale dig at købe "Slank og sund på 8 uger" .

Den beskriver rigtigt godt alle principperne, og der er opskrifter i til 8 uger som du kan vælge at følge eller lade være. Der er supplerende opskrifter bag i bogen med billeder, som du også fint kan vælge imellem.
Så du får både en masse opskrifter og masser af god læsning. Og jeg vil anbefale dig at læse bogen fra side 1 og bruge den godt, for den er både motiverende og inspirerende.

Håber I får held med det. Ellers er I velkomne til at skrive igen herinde på vores forum.

Venlig hilsen
Mette B. Frandsen