PDA

Se fuld version : Eksem i ansigtet

Kp0018
17 Oct 2007, 11:17
Jeg er en pige på 17 år, der igennem flere år har bøvlet med eksem omkring næsen. Jeg har været ved diverse læger og hudlæger men der sker ikke gode resultater på længere sigt. Det er en form for rød udslet hvor huden skaller af og er tør. Jeg har hos lægerne fået en masse forskellige cremer og stråler som også virker i et par uger men så kommer det tilbage igen.
Det er kun omkring næsen eller "næsehulerne" det forekommer. Jeg stoppede med at ryge for 10 måneder siden og jeg går ret meget op i hvad jeg spiser, især efter mine sanser er kommet tilbage. Jeg er 163 cm høj og vejer 50 kg.

Kan det være noget jeg spiser eller vitaminer jeg mangler der gør at det opstår?
Hvad bør en pige som mig indtage i løbet af en dag?

Få forhånd tak

Mette Borup Frandsen
18 Oct 2007, 15:57
Hejsa

Problemet med eksem er mange gange, at man ikke fjerner årsagen til at det opstår, og så vil det blive ved med at komme igen hver gang man stopper de forskellige behandlinger som du jo også har oplevet. Desværre opererer lægerne ikke med at finde ud af årsagen, men med at fjerne symptomerne.

Det jeg vil anbefale dig er det der hedder vegatest. Du kan læse mere om det her: http://lenehansson.dk/Default.aspx?ID=56

Mange mennesker har rigtig gode resultater med vegatesten fordi man netop får afbalanceret hele systemet og toptunet hele kroppen. For hvis den ikke er det vil du måske heller ikke få så meget ud af den sunde mad du siger du spiser.

Venlig hilsen
Mette B. Frandsen