PDA

Se fuld version : ligner galdestensanfald

grøntsagen
07 Oct 2007, 23:58
Hej forum.
Jeg har landets mest velundersøgte tarmsystem, og jeg fejler ikke noget siges der. Mit problem er, at jeg så gerne vil leve grønt og sundt, men jeg kan ikke spise andet end kogte, meget kogte grøntsager og meget blød frugt ellers kaster jeg op i timer, får tynd mave, fryser så tænderne klabrer og har det HELT elendigt. Jeg kan godt få det sådan alligevel men det kommer med sikkerhed altid, hvis jeg spiser hård frugt eller rå grøntsager. Har du en forklaring på det?
Jeg har 2 gange ringet efter lægevagt som har indlagt mig og troet at det var galde- eller nyresten men det er det ikke, viser scanningen.

Jeg vil gerne tabe mig 5 kg, men det bliver besværligt når alt det grønne skal koges først. Jeg bliver jo ikke mæt at salat, som jeg godt kan spise.:eek:

Hilsen Hanne

Mette Borup Frandsen
16 Oct 2007, 10:38
Hej Hanne

Jeg må sige at jeg aldrig har stødt på noget lignende, og at det bestemt ikke lyder som om alt er som det skal være.

Men hvis du gerne vil tabe dig, så foreslår jeg at spiser fjerkræ eller fisk sammen med salat, så burde du kunne blive mæt. Og ellers kan du lave masser af gode supper, hvor det jo netop er gennemkogte grøntsager man blender eller spiser som de er.

Så der er nogle muligheder du kan forsøge dig frem med.

Endelig kan jeg anbefale dig at får foretaget en vegatest. Der kan man npgle gange se nogle ting som lægerne ikke kan se. Du kan læse mere om vegatest her: http://lenehansson.dk/Default.aspx?ID=56

Håber det var svar til dig :)

Venlig hilsen
Mette B. Frandsen