PDA

Se fuld version : Manglende vægttab

Anita Kristensen
04 Oct 2007, 23:29
Har nu for anden gang levet efter Lene Hanssons principper i 10 uger.
Første gang var i maj 2006, hvor jeg endte nede på 60,1 kg og en fedt % på 29,2. Men denne gang står jeg stille på 65,7 kg og en fedt % på 33,9.
Jeg er 162 cm høj og i en alder af 41 år.
Jeg er aktiv i hverdagen, hvor jeg underviser i Pilates og EFFEKT i 45,5 time. Jeg mener derfor at jeg får motion nok???
Hvorfor kan jeg ikke komme længere ned i vægt, det er ved at gå mig på nernerne. Jeg vil gerne ned på 60 kg og mangler derfor hjælpende råd til at kunne tabe mig de sidste 6 kg.

Mette Borup Frandsen
10 Oct 2007, 10:25
Hej Vædderen.

Ja, jeg skulle mene det er nok motion for dig, så længe noget af det også er konditionstræning?

Det er vel næsten heller ikke nødvendigt at sige til dig, at det bedste er at leve efter disse principper, så du undgår at tage på, for kroppen får sværere og sværere ved de yo-yo kure, og det er nok det der er tilfældet for dig.

Den eneste mulighed er at skære ned på mængden af mad, for du må stadigvæk få flere kalorier end du forbrænder. Så muligheden er at skære ned på kalorieindtaget eller øge forbrændingen, og det kan du bedst gøre ved måske at ændre på din træningsform, da jeg ikke synes du skal øge tiden.

Håber det kan hjælpe dig til at komme over det kritiske punkt!

Med venlig hilsen
Mette B. Frandsen