PDA

Se fuld version : Hvad kan hjælpe mig ?

Anton1982
26 Sep 2007, 12:13
Goddag mit navn er Anton Nielsen, jeg har igennem længere tid haft problemer med maven i form af at være meget oppustet, direkte mave kramper nogle gange, Forstoppelse og træthed.

Jeg har været til samtlige undersøgelser ved lægen inkluderet gentagene kikkert undersøgelser osv.

Det hele er end med at man ikke har kunne finde ud af hvad det var, så man har kaldt det irriteret tyktarm og bedt mig om at spise HUSK. Men ja husk gør ikke rigtig noget for mig og da jeg ved at Irriteret Tyktarm er bare noget de siger når de ikke kan finde ud af hvad det er håber jeg at i måske kan kome på et bud med at måske der er nogle produkter jeg skal holde mig fra og hvad jeg ellers kan gøre.

på forhånd mange tak Mvh. Anton Nielsen

Mette Borup Frandsen
27 Sep 2007, 19:20
Hej Anton

Ja, du har helt ret i at det er en bred betegnelse for ting der er lidt uforklarelige.

Det jeg vil anbefale dig er en test der hedder Vegatest. Ham der lave den har gode råd til hvordan man løse problemet. Du kan læse mere om vegatest her: http://lenehansson.dk/Default.aspx?ID=56

Men det jeg kan sige umiddelbart er at du skal holde fra hvedemel, svinekød, mælk, ost, sukker og visse citrusfrugter. Det er alle fødemidler der kan irritere tarmen, og det kan sagtens udelukkes fra kosten uden du kommer til at mangle noget.
Og så selvfølgelig spise sundt med masser af frugt og grønt.

Venligst
Mette B. Frandsen