PDA

Se fuld version : Allergi og mejeriprodukter

milleck
25 Sep 2007, 23:03
Hej :)

Jeg er en pige på 28 år, som har haft allergi i flere år. Jeg er lige begyndt at leve efter Lene Hansson's kostprincipper, men har svært ved at undvære min yogurt og mælk om morgenen. Er det bedst helt at udelukke mejeriprodukter fra kosten? og i så fald, hvordan får jeg så nok kalk? Via kosttilskud? Og hvad med kornprodukter - kan brød forværre min allergi?

Jeg håber I kan svare på mine spørgsmål :)

Mette Borup Frandsen
27 Sep 2007, 19:02
Hej Milleck

Det er et spørgsmål om at vænne sig til frugten om morgenen, og det kræver en lille tilvænningsperiode. Mange bliver rigtigt glade for det, selvom de har samme betænkninger som dig.

Jeg vil anbefale dig at undgå mælk i din kost fra nu af, og yoghurten må blive som et lille mellemmåltid.

Kalk får du fra specielt mandler og sesamfrø, men der er også masser i andre nødder og grønne grøntsager. Faktisk er mælk ikke en særlig god kalkkilde, og man er i tvivl om hvorvidt man overhovedet kan optage den kalk, der er i mælk.

Jeg vil også råde dig til at undgå hvedemel, så hold dig til rugbrød uden hvedemel og prøv at undgå alle de andre typer brød. Det er ikke godt for nogen.

Håber det var svar :)

Venlig hilsen Mette B. Frandsen