PDA

Se fuld version : Mad før træning

Dynne
20 Sep 2007, 14:51
Hej!

Vi kæreste og jeg har i 2 uge levet efter kostplanen fra "Slank og sund på 8 uger".
Og med stor succes for min kæreste især. Der er allerede røget 6 kg:)

I denne uge (uge 3) er vi først rigtig kommet igang med at motionerer og vil gerne forsætte mange uger endnu. (motionsboksning, løb, spinning)

Mit spørgsmål går på, hvad der er godt at spise før træning?? Vi træner oftest lige efter arbejde og spiser så aftensmad efter træning.

Min kæreste syntes at han manlger energi til at træne. Jeg har forslået at spise en banan eller to før træning. Men hvad giver energi og er hvad det rigtige at spise??

Vores bokseinstruktør foreslog proteindrik. Må vi få det?? og hvis ja, hvilken slags er da bedst??

Jeg glæder mig til at få svar fra jer

Mvh. Dorthe

Mette Borup Frandsen
20 Sep 2007, 16:39
Hej Dorthe

Først og fremmest tillykke med den nye livsstil - rigtigt flot!

Jeg synes det er bedst med frugt inden træning, men det er jo selvfølgelig en smagssag. En banan eller to lyder som en god idé, for det mætter godt.

Proteindrik synes jeg I skal holde jer langt fra. Det er syredannende og fyldt med sukker, og der er slet ikke behov for det når I spiser hel normal mad hver dag med fisk og fjerkræ.

Så prøv med frugt og alternativt nødder, mnadler og tørret frugt, som i hvert fald giver masser af energi.

God fornøjelse med træningen!

Venlig hilsen
Mette B. Frandsen