PDA

Se fuld version : udelukkelse af mælkeprodukter og animalsk føde???

allergikeren
19 Sep 2007, 11:57
Hej :)

Jeg har lige læst "sund og slank med Lene Hansson", hvor hun skriver, at hvis man har allergi bør man udelukke alle former for mejeriprodukter og animalsk føde. Jeg har nu udelukket mælkeprodukter i snart 3 uger, men jeg savner min youghurt og fløde i madlavningen, så jeg vil høre om det virkelig gælder alle mælkeprodukter?

Angående animalske føde, så er jeg i tvivl om, hvis jeg udelukker kød fra dyr, fisk og fulgl - hvor skal jeg så få jern osv. fra??

Jeg vil gerne slippe af med min allergi, så jeg er klar til en kostforandring, men jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte... jeg kender INTET til vegatarmad og hvilke kosttilskud man så behøver.

Glæder mig til de gode råd :)

hilsen allergikeren

Mette Borup Frandsen
27 Sep 2007, 18:53
Hej allergikeren

Jeg kan godt forstå du synes det er lidt drastisk at udelukke alle mælkeprodukter fra din kost, og det synes jeg heller ikke er nødvendigt.
Det er først og fremmest mælk du skal holde dig fra samt begrænse indtaget af fløde og ost (specielt skæreost og andre hårde oste).

Mht. til kød, så hold dig til fjerkræ, og begræns svinekød eller undgå det helt. det har mange allergikere det ikke så godt med, fordi det kan indeholde histaminer. Spis meget gerne meget fisk.

Syrnede mælkeprodukter som yoghurt naturel, ymer, A-38 mm. burde ikke være et problem for dig.

Og ellers vil jeg helt klart anbefale dig at leve efter Lene Hanssons principper, fordi mange allergikere oplever en klar forbedring ved det.

Med venlig hilsen
Mette B. Frandsen