PDA

Se fuld version : Graviditet

Lenevisti
11 Mar 2006, 16:02
Hej

Jeg har med stor interesse læst 2 af dine bøger og venter kun på, at komme igang, men lige pt. venter jeg mig i 30. graviditetsuge. Er der noget, der i forbindelse med denne kostomlægning, der kan forhindre mig i at komme igang. Man hører jo, at gravide ikke må gå på slankekur.
Det er mit trejde barn jeg venter og for hver graviditet, har jeg døjet med meget væske i kroppen, hvilket resulterer i størrer vægtforøgning, men også mange små blodkarsprængninger rundt omkring på kroppen; specielt på benene og det håbede jeg egentlig på, at kunne blive lidt kvit, hvis jeg startede nu.

Med venlig hilsen

Lene

Lene Hansson
11 Mar 2006, 18:00
Hej Lene!

Det er bedst at undgå slankekur når man er gravid, men mine principper hælder mere over til sund livsstil og netop ikke en kur med f.eks. kalorietælling m.m.

Det du kan gøre nu, er at kombinere din mad korrekt, efter principperne om at man ikke bør blande stivelser og proteiner i et og samme måltid. Bare dette vil give dig en bedre fordøjelse, hvilket er en god ting, når man er gravid, idet der i forvejen trangt med plads omkring mave/tarmsystem, pga. fosteret.

Start forsigtigt og begynd med et måltid ad gangen (f.eks. frokost), i en uge, derefter andet måltid (f.eks. middag) osv.

En god fordøjelse er vigtigt for at du optager alle næringsstoffer fra din mad, mad der jo også skal nære dit barn.

Når du har født, bliver du ved med principperne, det vil også give kroppen ro til at koncentrere sig om amningen.

Mange spørger mht frugt om morgenen og graviditet. Jeg vil sige, at hvis du i forvejen ikke spiser frugt til morgenmad, så bliv ved med at spise det du gør, sørg blot for at kombinere din morgenmad rigtigt.

Held og lykke!

Venlig hilsen
Lene Hansson